برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تیغ اره نواری چیست ؟

توسط 2592

 تیغ اره نواری بی متال چیست؟

بطور کلی یک تیغ اره نواری باید دو ویژگی مهم داشته باشد.اولاَ خاصیت انعطاف­ پذیری بالایی داشته باشد تا هنگام حرکت درون دستگاه اره نواری و در خمش دور فولی­های دستگاه دچار شکستگی نشود و مانند فنر عمل کند.دوماَ خاصیت برندگی و سختی بالا داشته باشد تا در برش انواع فولادهای سخت و نرم دچار مشکل نشود.

 

خوب چطور میشود یک فلز هم خاصیت فنری داشته باشد و هم خاصیت سختی؟!برای حل این مشکل از جوشکاری ویژه الکترون استفاده می­کنند.یعنی بدنه تیغ اره نواری را از فولاد فنر (خانواده CK75) که با عملیات حرارتی تا 50 RHC سختی پیدا کرده انتخاب کرده و آن را با جوش الکترون به فلز دندانه­ها که از فولاد تندبر(خانواده HSS) انتخاب شده،متصل می­کنند.

 

بدین ترتیب شما محصولی دارید با بدنه فنری و دندانه سخت.یعنی محصولی از دو فلز که به خوبی به هم متصل و آبکاری نهایی شده­اند و این دلیل بی­متال(دو فلزی) نامیدن این نوع تیغ اره­ها است.

 معرفی انواع تیغ اره نواری

با توجه به جنس فولاد تندبر(HSS) بکار رفته در دندانه­ها ، تیغ اره نواری­های بی­متال به دو دسته کلی تقسیم بندی می­شوند.

 

تیغ اره نواری بیمتال M42

بدنه از فولاد فنر عملیات حرارتی شده و دندانه از فولاد HSS M42 با دین 1.3247 با سختی 67 تا 69 راکول­سی مناسب برای برش انواع فولادهای معمولی و آلیاژی ساخته شده است.چون بیشتر از این نوع تیغ اره برای برش انواع فولادها استفاده می­گردد،در بین مصرف کنندگان به تیغ اره نواری فولاد بر مشهور می­باشد.

 

تیغ اره نواری بیمتال M51

بدنه از فولاد فنر عملیات حرارتی شده و دندانه از فولاد HSS M42 ا دین 1.3207 با سختی تا 69 راکول­سی ساخته شده است و برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت به سایش در برش استیل­ها و در مواجهه با فلز کروم،مقداری تنگستن و کبالت به این تیغ­اره اضافه گردیده است.این مقاومت به سایش باعث شده این تیغ اره در هنگام برش انواع استیل­ها و فولادهای آلیاژی دیر کند شود.از این رو در بین مصرف­کنندگان واژه استیل­بر برای این نوع تیغ اره بکار برده می­شود.

 

موفق و پیروز باشید.

تحریریه تیغ اره دات کام                        

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم