برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آب بندی تیغ اره نواری

2003

نحوه آب بندی تیغ اره نواری

آب بندی تیغ اره نواری امری بسیار مهم می باشد که باعث می شود شما بتوانید از حداکثر عمر مفید تیغ اره نواری خود استفاده نمائید, برای آشنایی بیشتر با نحوه آب بندی تیغ اره نواری با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

 

نکات مهم

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از آب بندی تیغ اره نواری باید به آن توجه داشته باشید, انتخاب صحیح تیغ اره نواری با توجه به جنس برشکاری و سطح مقطع کار شما می باشد, در صورتی که تیغ اره نواری شما با توجه به جنس و سطح مقطع کار شما انتخاب نشده باشد, شما بعد از آب بندی هم با کند شدن سریع تیغ اره نواری, سطح کار زبر و شکسته شدن تیغ اره نواری مواجه خواهید شد, یکی از راحت ترین روش هایی که در ابتدا می توانید با آن متوجه شوید دندانه و جنس تیغ اره نواری خود را به درستی انتخاب نکرده اید, براده برداری غیر فنری (نامنظم و شکسته شده), براده های سوخته و صدای ناهنجار و نامتعارف تیغ اره نواری می باشد. پیشنهاد می شود برای انتخاب دندانه مناسب با توجه به جنس و سطح مقطع خود با کارشناسان فنی تیغ اره دات کام تماس حاصل فرمائید.

 

در صورتی که هنگام برش دچار ریختگی دندانه های تیغ اره نواری شده اید به هیچ عنوان تیغ اره نواری جدید را در خط برش قبل قرار ندهید. چون دندانه های ریخته شده تیغ اره نواری قبلی یا نا خالصی که باعث شکستگی دندانه ها شده است, باعث از بین رفتن تیغ اره نواری جدید نیز خواهد شد.

 

در صورتی که قطعات برشکاری زیادی دارید حتماً از سایز های کوچک و جنس های سبک تر برای آب بندی استفاده نمائید.

 

در صورتی که هم مقاطع توپر و هم توخالی برای برش دارید از مقاطع تو پر برای آب بندی استفاده نمائید.

 

از مواد روان کننده با کیفیت استفاده نمائید. ترجیحاً از نانو پودر های روان کننده استفاده نمائید.

 

به هیچ عنوان از تیغ اره نواری آب بندی نشده برای لاب بری استفاده نکنید.

 

پیشنهاد می شود بعد از پایان برشکاری برای تمیز کردن فواصل بین دندانه های تیغ اره نواری از براده های باقیمانده, بگذارید مایع آبصابون به مدت ده دقیقه با سرعت خطی پائین بر روی تیغ اره نواری ریخته شود.

 

آب بندی تیغ اره نواری

نحوه آب بندی تیغ اره نواری

برای آب بندی تیغ اره نواری, ابتدا باید نرخ باردهی را بین 30 تا 50 درصد (در صورتی که فلزات سخت برش می دهید, نرخ باردهی را کمتر کنید) و نرخ سرعت خطی را تا 30 درصد سرعت همیشگی کاهش دهید و بگذارید تیغ اره نواری با همین نرخ باردهی و سرعت خطی با قطعه کار درگیر شود, زمانی که عرض تیغ اره نواری بطور کامل در قطعه کار فرو رفت, به اندازه و شکل براده ها دقت کنید, براده ها باید بصورت فنری و منظم باشند و به هیچ وجه نباید تغییر رنگ داشته باشند(تیره رنگ یا به اصطلاح سوخته نشده باشند) و همچنین صدای برش را هم مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید صدای برش غیر معمول و ناهنجار نباشد, در صورتی که موارد ذکر شده مورد تائید شما بود, به آرامی و بصورت پلکانی نرخ باردهی و سرعت خطی تیغ اره نواری را افزایش دهید. (طوری تنظیم نمائید که تا پایان برش نرخ باردهی و سرعت خطی به حد معمول خود برسد.) بعد از پایان برش اول آب بندی تیغ اره نواری شما انجام شده است و از برش های بعدی میتوانید با همان استاندارد های همیشگی برش خود را انجام دهید. اگر زمان کافی برای برش های خود دارید, تیغ اره دات کام پیشنهاد می دهد در دو برش بعدی نیز همین روند را تکرار نمائید.

 

نکته: در صورتی که نرخ باردهی و سرعت خطی برش قطعه کار خود را نمیدانید, مقاله نرخ باردهی و سرعت خطی برش را مطالعه نمائید.

 

نکته: در صورتی که شکل براده ها نامنظم, غیر فنری و سوخته و یا صدای برش شما غیر معمول می باشد باید دندانه تیغ اره نواری (تعداد دندانه و یا زاویه حمله) و یا جنس تیغ اره نواری ( TCT - M42 - M51 - Carbon Steel) خود را تعویض نمائید.

 

نکته: در صورتی که فقط مقاطع توخالی برش می دهید, نرخ باردهی و سرعت خطی برش را میتوانید در چند برش اول بصورت پلکانی افزایش دهید.

 

امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

1 نظر
  • به********

    به******** 1398-04-18 پاسخ

    جهت فولاد 2344 از چه تیغی استفاده میشه.
    ما تیغ m51 استفاده می‌کنیم. و صدای خیلی بلندی ایجاد میکشه مثل سوت کشیدن.
    و براده های فقط 2714 رو فنری برش میزنه ولی 2344 و خورد میکنه.

    پشتیبانی تیغ اره دات کام
    سلام آقای بهزاد عزیز
    برای برش فولاد های گرمکار بهتره از تیغ اره های نواری با گرید M42 استفاده کنید، کمی سوت کشیدن وبراده های غیر فنری هنگام برشکاری فولاد های گرمکار طبیعی هستش، اما برای رفع برش هنگام برشکاری حتماً با واحد فنی تیغ اره دات کام در تماس باشید.
ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم