برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دستگاه اره نواری چیست ؟

توسط 2243

معرفی انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه اره نواری يکی از مهمترین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع و کارگاههای کوچک به شمار می رود، این روش برش یکی از انواع روشهای برش سرد محسوب می شود که به دلیل سادگی استفاده وسرعت بالا و دقت قابل ملاحظه همواره یکی از پر مصرف ترین روشهای مورد استفاده در برش انواع متریالها می باشد .

 

دستگاه های اره نواری نخستین بار در سال 1808 میلادی در انگلستان جهت برش چوب بکار گرفته شد و به تدریج در صنایع فلزی جهت برش انواع فلزات مانند فولادهای آلیاژی ،انواع پروفیل و فولادهای ساختمانی و همچنین فلزاتی همچون مس ،آلومینیوم ،برنج و ... نیز بدلیل هدر رفت بسیار کم و دقت و سرعت بالا توسعه بیشتری پیدا کرد .

 

در این روش یک اره فلزی که دندانه های آن به طرز بسیار دقیقی جهت برش خاصی طراحی گردیده اند به بدنه ای فولادی و انعطاف پذیر و در عین حال مستحکم که در برابر کشش مقاوم گردیده است و ممکن است جنس بدنه و دندانه متفاوت و یا یکپارچه باشد ،متصل می گردد . این تیغه به دور 2 محور دایره ای شکل (فلکه( Wheelمحکم شده و به یکی از این فلکه ها موتوری جهت ایجاد نیروی چرخش متصل می باشد .

 دستگاه اره نواری چیست ؟

تیغه در این حالت در مقطعی از مجرای 2 بازوی نگهدارنده عبور داده می شود که در مقطع میان بازوها تیغه کاملا صاف و بدون لغزش جهت برخورد با قطعه کار نگه داشته می شود .در این روش اره در تماس دایمی با قطعه کارContinuesاقدام به برشکاری می نماید .

 چندی بعد با توسعه صنعت استفاده از دستگاه های اره نواری وارد صنایع دیگری همچون صنایع نساجی (جهت برش انواع پارچه و چرم )،صنایع غذایی (جهت برش گوشت ،نان ،ماهی و ...) ،صنایع ساختمانی (جهت برش سنگ ،شیشه ،لاستیک) و صنایع بهداشتی (جهت برش دستمال کاغذی ،مقوا و ...)و سایر صنایع گردید .

 انواع دستگاه اره نواری

کارایی بالای این دستگاه و همچنین قابلیت تطبیق بی نظیر این دستگاهها و تیغه های مورد استفاده در آن جهت مصارف گوناگون این دستگاه را به یکی از مهمترین و کارآمدترین دستگاههای مورد نیاز صنایع تبدیل کرده است ،به نحوی که هر کارخانه و یا کارگاه کوچک نیازمند استفاده از یکی از انواع این ماشین آلات می باشد .

 انواع برش دستگاه اره نواری

در حال حاضر باگذشت سالها از ظهور دستگاه اره نواری همچنان تکنولوژی جدیدتر و مناسب تر از دستگاه اره نواری جهت برش سرد به بازار عرضه نگردیده است .

دستگاه های اره نواری مانند همه ماشین آلات صنعتی دارای مزایا و برتریها و همچنین محدودیتهایی هستند ،که از جمله مزایای این دستگاهها میتوان به ارزان و قابل حمل بودن بسیاریاز مدل ها ،قابلیت استفاده جهت برش انواع متریالها ،سرعت بالا ،دقت فوق العاده ،هدر رفت بسیار کم و حفظ خواص اولیه قطعه برشکاری شده و همچنین اپراتوری بسیار آسان ،اشاره کرد .

 

از جمله محدودیتهای استفاده از دستگاه های اره نواری میتوان به مواردی چون محدودیتهای حرکتی در جهات مختلف(X-Y)و محدودیتهای سایزی در مقاطع برشکاری اشاره کرد .بطور مثال دستگاه مدل 350 حداکثر تا قطر 350میلیمتر را می تواند برشکاری نماید و برای برش مقاطع بزرگتر می بایستی از دستگاه دیگری با سایز بزرگتر استفاده نمود . همچنین انتخاب تیغ اره مناسب جهت برش بسته به جنس و سایز و نحوه بستن قطعه کار به دستگاه و همچنین مدل دستگاه می باشد .بطور مثال نمی توان با یک نوع تیغ اره هم چوب و هم فلز برش داده شود و یا نمیتوان با یک نوع دندانه تیغ اره از سایز 10 mm تا سایز mm 500 را برشکاری نمود.

درمجموع دستگاه های اره نواری باتوجه به تنوع مصرف و تنوع کارایی از لحاظ شکل ظاهری به دستگاه های عمود بر ،ستونی و بازویی تقسیم میشود .

 

ازلحاظ نوع کاربرد

(1 دستگاه اره نواری مخصوص برش فلزات

(2دستگاه اره نواری مخصوص برش چوب

(3 دستگاه اره نواری مخصوص برش گوشت

(4دستگاه اره نواری مخصوص برش نان وپارچه و الیاف و چرم و ...

 

از لحاظ نحوه عملکرد

1) دستی

2) نیمه اتوماتیک

3) اتواماتیک

4) زاویه بر 

5) بندیل بر

 

موفق و پیروز باشید.

تحریریه تیغ اره دات کام

محصولات مرتبط
410,000,000 تومان
دستگاه اره نواری بازویی نیمه اتوماتیک زاویه زن کسماک - Kesmak KMY DG 350 ◉ دستگاه اره نواری بازویی نیمه اتوماتیک KMY DG 350 مناسب برای برش انواع فولاد در حالت عمود و تحت زاویه °30 ~°90 ◉ دارای گیره هیدرولیک برا افزایش...
(1)
دستگاه اره نواری دوستون بندیل بر زاویه زن کسماک - Kesmak KLE DG GK 420 ◉ اره نواری دوستونه اتوماتیک بندیل بر زاویه زن کسمک ترکیه مدل KLE DG GK 420 مناسب برای برش انواع بندیل های توپر و توخالی فولادی تا حداکثر  ارتفاع...
دستگاه اره نواری دوستون اتوماتیک سروو کسماک - Kesmak KSS 1100×1300 ◉ اره نواری دوستونه اتوماتیک کسمک KSS 1100×1300  مناسب برای برش سری انواع فولاد تا حداکثر ارتفاع 1100 میلیمتر ◉ دارای سیستم کشنده قطعه کار سرو موتور...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم