برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

همه چیز درباره دستگاه اره استخوان بر

توسط 3344

همه چیز درباره دستگاه های اره استخوان بر

دستگاه های اره نواری استخوان بر دستگاه هایی مدرن و مکانیزه هستند که با استفاده از حرکت دورانی تیغ اره نواری قادر به برش انواع گوشت با سرعت و دقت بسیار زیاد هستند، دستگاه های اره استخوان بر دستگاه های بسیار مهمی برای ارائه سریع خدمات به مشتریان محسوب می شوند, و براحتی میتوانند نیاز مشتریان انواع آشپرخانه های صنعتی, کشتارگاه ها, هتل ها, شرکت های بسته بندی محصولات پروتئینی, قصابی و موارد مشابه دیگر را برطرف نمایند، در ادامه این مقاله از سری مقالات تخصصی تیغ اره دات کام ما شما را با دستگاه های اره استخوان بر و تیغ اره های آن آشنا خواهیم کرد.

 

نحوه عملکرد دستگاه اره استخوان بر

نحوه عملکرد دستگاه استخوان بر

دستگاه اره استخوان بر عملکردی کاملاً مشابه با دستگاه اره نواری عمود بر دارد, دستگاه اره استخوان بر از دو فلکه تشکیل شده است که یکی از فلکه ها بصورت مستقیم یا از طریق تسمه به الکترو موتور دستگاه متصل شده است و نیروی حرکتی تیغ اره نواری را بصورت دورانی حول محور دو فلکه تامین میکند, تیغ اره های نواری دارای انعطاف پذیری بالا هستند و برای اینکه هنگام برش دچار تاب خوردگی و تغییر مسیر نشوند توسط دو بازو راهنما (گاید) در مسیر اصلی برش قرار داده می شوند و بصورت کاملاً صاف می توانند انواع گوشت را برش دهند.

 

انواع دستگاه اره استخوان بر

دستگاه های اره استخوان بر دارای تنوع زیادی می باشند و در سایز های مختلفی تولید می شوند, دستگاه های اره استخوان بر را با توجه به سایز می توان به سه گروه اصلی تقسیم بندی نمود.

 انواع دستگاه اره استخوان بر

اره استخوان بر رومیزی

از اره های استخوان بر رومیزی میتوان در سوپر پروتئین ها, آشپرخانه های تهیه غذا, هتل ها, قصابی ها و هایپر های کوچک استفاده نمود, این دستگاه ها را می توان بر روی پیشخوان و هرگونه میزی به راحتی با توجه به سایز کوچک خود استفاده نمود.

 

اره استخوان بر پایه دار

اره های استخوان بر پایه دار بطور معمول موتور قدرتمند تر و ابعاد بزرگتری نسبت به دستگاه های اره استخوان بر رومیزی دارند و برای استفاده در آشپرخانه های صنعتی, رستوران های بزرگ, کترینگ ها و هتل ها گزینه بسیار مناسبی می باشند, زمان کارکرد و توان موتور در این دستگاه ها نسبت به مدل رومیزی بیشتر می باشد.

 

اره استخوان بر صنعتی

همانطور که از نام اره های استخوان بر صنعتی مشخص است، مناسب برای استفاده در شرکت های بسته بندی محصولات پروتئینی, کشتارگاه ها, شرکت های شیلات, کشتارگاه, هایپر های بزرگ و موارد مشابه دیگر می باشد, توان موتور این دستگاه ها بسیار بالا بوده و قابلیت کار مستمر و تحمل کار سخت را دارا می باشند.

 

قطعات و اجزاء اصلی دستگاه های اره استخوان بر

مشخصات فنی دستگاه های اره استخوان بر

از قطعات اصلی دستگاه اره استخوان بر می توان به الکترو موتور, شاسی دستگاه, میزکار، بازو های راهنما, تابلو برق, صفحه کنترل, فلکه های دستگاه, تیغ اره نواری و بازوی محافط اشاره نمود.

 

تفاوت دستگاه اره نواری استخوان بر و دستگاه اره نواری چوب بری (اره فلکه ای چوب بری

 تفاوت دستگاه های اره استخوان بر با دستگاه های اره نواری چوب بری

جنس بدنه

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم دستگاه های اره نواری استخوان بر عملکردی کاملاً مشابه با دستگاه های اره نواری چوب بری دارند, اما چه دلیل باعث می شود دستگاه های اره استخوان بر قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های اره نواری چوب بری داشته باشند, مهمترین دلیلی که باعث این افزایش قیمت می شود, جنس بدنه و قطعات دستگاه استخوان بر می باشد, دستگاه های اره استخوان بر باید مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت و آب داشته باشند, به همین منظور جنس بدنه و قطعات آن از فولاد ضد زنگ (استیل) ساخته شده است, اما دستگاه های اره نواری چوب بری به دلیل کار در محیط خشک از چدن و آهن ساخته شده اند و در صورت تماس با رطوبت و آب دچار زنگ زدگی خواهند شد.

 

موتور دستگاه

سازندگان دستگاه های اره نواری چوب بری به دلیل استفاده این دستگاه ها در محیط های خشک هیچگونه محافظ و یا سیستم امنیتی برای محافظت موتور در برابر رطوبت و آب در نظر نگرفته اند, موتور این دستگاه ها در صورت تماس با رطوبت و آب به سرعت از بین خواهند رفت, و علاوه بر تحمیل هزینه اضافی ممکن است باعث برق گرفتگی اپراتور دستگاه نیز بشوند, اما موتور دستگاه های اره استخوان بر علاوه بر قرار گیری در محفظه های ایمنی دارای گواهی های محافظتی (IP54 – IP67) نیز می باشند و مقاومت و ایمنی بسیار بالایی در برابر رطوبت و پاشش آب دارند, این محافظ و گواهی امنیتی باعث می شود شستشو دستگاه براحتی و بدون هیچگونه خطری انجام شود.

 

بازوی محافظ

نکته بسیار مهم دیگری که میتوانیم به آن اشاره کنیم وجود بازوی ایمنی (بازوی محافظ برای عدم تماس دست با تیغ اره نواری) بر روی دستگاه اره استخوان بر می باشد, این بازو بر روی دستگاه های اره نواری چوب بری موجود نبوده و کار با دستگاه را برای اپراتور بسیار خطرناک می کند.

 

نقاط قابل نفوذ

دستگاه های اره استخوان بر هیچگونه فضای غیر قابل دسترسی نداشته و براحتی قابل شستشو می باشند, اما در دستگاه های اره نواری چوب بری نقاط غیر قابل نفوذ زیادی وجود دارد که باعث گیر کردن گوشت و فاسد شدن وآسیب دیدن مصرف کنندگان خواهد شد.

 

نکته: تنها دلیلی که مارا بر آن داشت تا به توضیح تفاوت هایی دستگاه اره نواری گوشت بر و چوب بر بپردازیم سوء استفاده عده ای از فروشندگان سودجو برای فروش دستگاه های ارزان چوب بری به عنوان دستگاه اره استخوان بر می باشد, این رفتار ناشایست علاوه بر آسیب به اپراتور های دستگاه باعث آسیب به مصرف کنندگان نهایی گوشت نیز خواهد شد.

 

انواع تیغه اره نواری گوشت بری

مهمترین عامل در کیفیت برش گوشت نوع تیغ اره نواری دستگاه اره استخوان بر می باشد, تیغ اره های نواری در دستگاه های اره استخوان بر به سه گروه تقسیم می شوند, که در ادامه شما را با این سه گروه آشنا خواهیم کرد.

 

تیغ اره نواری برش گوشت گرم

تیغ اره نواری گوشت بری

گروه اول از تیغ اره های نواری گوشت بری, تیغ اره نواری برش گوشت گرم می باشد, نوع آلیاژ مصرفی و عملیات حرارتی انجام شده در این گروه از تیغ اره ها باعث عملکرد بسیار عالی در برش گوشت های گرم شده است, جنس بدنه و دندانه این گروه از تیغ اره های استیل ضد زنگ می باشد و مناسب برای برش مداوم گوشت های استخوان دار نمی باشد.

 

تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار

تیغ اره نواری گوشت بری

این گروه از تیغ اره ها از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه به تیغ اره های نواری برش گوشت گرم بوده, با این تفاوت که آلیاژ مصرفی و نوع عملیات حرارتی در آنها کمی متفاوت تر بوده و دندانه ها مقاومت بسیار بهتری در برش گوشت های منجمد و استخوان دار دارند. قیمت این گروه از تیغ اره ها کمی بیشتر از گروه اول می باشد.

 

تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار صنعتی

تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار

گروه سوم از تیغ اره های نواری از لحاظ کیفیت بسیار عالی بوده و دارای انعطاف پذیری و دندانه های بسیار قدرتمند برای برش مداوم گوشت های منجمد و استخوان دار هستند, این گروه از تیغ اره ها که به تیغ اره های P.O.D معروف هستند حداقل چهار برابر عملکرد بهتری نسبت به تیغ اره های نواری برش گوشت منجمد دارند. و مناسب برای استفاده در کارگاه بزرگ صنعتی هستند.

نکته: تیغ اره های نواری برش گوشت منجمد واستخوان دار صنعتی P.O.D گزینه مناسبی برای تمامی دستگاه های اره استخوان بر می باشند. (قیمت بالاتری نسبت به تیغ اره های گروه اول و دوم دارد.)

نکته: تیغ اره های نواری را حتماً از شرکت های معتبر تهیه نمائید, در بازار فروش تیغ اره نواری عده ای سودجو تیغ اره های نواری چوب بری را به عنوان تیغ اره گوشت بر با قیمت بیشتر به مصرف کنندگان می فروشند, تیغ اره های چوب بری با توجه به نوع جنس و عملیات حرارتی انجام شده عملکرد بسیار ضعیفی در برش گوشت دارند و به سرعت از بین خواهند رفت.

 

نحوه نگهداری از دستگاه های اره استخوان بر

دستگاه های اره استخوان بر نیاز به نگهداری خاص و ویژه ای ندارند، فقط باید یکسری نکات را در نگهداری از آنها رعایت کنید, مهمترین نکته شستشو مستمر دستگاه برای حفظ سلامت مشتریان و عملکرد صحیح دستگاه می باشد, نکته مهم دیگری که برای نگهداری از دستگاه می توانیم به آن اشاره کنیم عدم برخورد مستقیم آب با موتور دستگاه می باشد, با این اینکه در صحبت های قبل اشاره کردیم موتور دستگاه دارای گواهی های محافظتی در برابر آب و رطوبت می باشد, اما بسیار مهم است که هیچگونه تماس مستقیم و عمدی با آب نداشته باشند.

نکته: تعمیرات اساسی و بهینه سازی دستگاه را حتماً از تامین کننده دستگاه خود بخواهید.

 

نکات ایمنی

نکات ایمنی حین کار با دستگاه اره استخوان بر

همانند دیگر دستگاه های برش صنعتی هنگام استفاده از دستگاه های اره استخوان بر باید از هوشیاری کامل برخور دار باشید و هیچگونه داروی خواب آور و یا موادی که باعث کاهش هوشیاری شما می شود استفاده نکرده باشید.

همیشه هنگام کار با دستگاه های برش از تجهیزات ایمنی مرتبط نظیر, دستکش های مخصوص, پیشبند های چرمی, عینک و ماسک های محافظ استفاده نمائید.

به هیچ عنوان بازوی محافظ (ابزار های هل دهنده) دستگاه را برندارید و بدون بازوی محافظ گوشت را برش ندهید.

هنگام برش گوشت های استخوان دار برای جلوگیری از پرتاب خرده استخوان به چشم و صورت حتماً از عینک و یا ماسک های ایمنی استفاده نمائید.

هنگام بروز هرگونه ایراد نظیر قطع شدن ناگهانی دستگاه, گیر کردن تیغ اره نواری درون دستگاه, قطع شدن برق هنگام برش و موارد مشابه دیگر حتماً اتصال دستگاه از برق را قطع نمائید و بعد از رفع ایراد اتصال را دوباره برقرار نمائید.

تیغ اره های نواری برای حمل بهتر بصورت حلقه ارسال می شوند, حلقه های تیغ اره نواری دارای فشار بالایی هستند و هنگام باز شدن انرژی زیادی از خود خارج می کنند, بنابراین هنگام باز کردن تیغ اره نواری حتماٌ به کمک هر دو دست نقاط تحت فشار را کنترل نمائید.

 

نحوه کار با دستگاه اره استخوان بر

نحوه کار با دستگاه اره استخوان بر

بطور معمول شرکت های سازنده دستگاه اره استخوان بر رابط کاربری بسیار ساده ای را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهند, که معمولاً شامل سه دکمه شروع, توقف و قطع اظطراری می باشد.

نکته: در تمامی دستگاه های معتبر بررسی شده توسط تیغ اره دات کام, هیچگونه دکمه خاص و ویژه ای مشاهده نشده است.

 

نحوه تعویض تیغ اره دستگاه اره استخوان بر

دستگاه های اره استخوان بر همانطور که اشاره شد دارای دو فلکه می باشند، یکی از فلکه ها ثابت بوده و دیگری متحرک می باشد, برای تعویض تیغ اره نواری باید از فلکه متحرک کمک بگیرید, با آزاد کردن فلکه متحرک و شل شدن تیغ اره می توانید تیغ اره را براحتی از دستگاه خارج نمائید و با تیغ اره جدید تعویض نمائید، بعد از جاگذاری تیغ اره نواری فلکه متحرک را به حالت اولیه باز گردانید.

 

مزایای استفاده از دستگاه اره استخوان بر

ویژگی و مزیت های دستگاه اره استخوان بر

★افزایش سرعت و بهبود عملکرد در ارائه خدمات به مشتریان

★ایمنی بسیار بالا نسبت به دستگاه های قدیمی و سیستم های سنتی

★کاملاً بهداشتی و ایمن نسبت به سیستم های قدیمی و سنتی

★نظافت سریع و آسان به لطف بدنه های صاف و یکپارچه استیل

★کاربری بسیار ساده و آسان

★طول عمر بسیار بالا

★قابلیت برش های صاف و یکپارچه انواع گوشت قرمز و سفید

★قابلیت برش انواع استیک (به دستگاه های استیک بر نیز معروف می باشند.)

★قابلیت تنظیم اندازه برش

برای مشاهده دستگاه های اره استخوان بر و تیغ اره های نواری گوشت بری محصولات مرتبط را در پائین صفحه ملاحظه نمائید.

امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

محصولات مرتبط
38,900,000 تومان
دستگاه اره استخوان بر 155 امگا - OMEGA ◉ جنس بدنه و میز کار استیل ضد زنگ AISI 304 ◉ نظافت سریع و بسیار راحت دستگاه ◉ عدم وجود نقاط بدون نفوذ (بدون آلودگی) ◉ قابلیت برش انواع گوشت منجمد واستخوان دار, گوشت گرم، مرغ و...
47,000,000 تومان
دستگاه اره استخوان بر 165 امگا - OMEGA ◉ جنس بدنه و میز کار استیل ضد زنگ AISI 304 ◉ نظافت سریع و بسیار راحت دستگاه ◉ عدم وجود نقاط بدون نفوذ (بدون آلودگی) ◉ قابلیت برش انواع گوشت منجمد واستخوان دار, گوشت گرم، مرغ و...
59,300,000 تومان
دستگاه اره استخوان بر 182 امگا - OMEGA ◉ جنس بدنه و میز کار استیل ضد زنگ AISI 304◉ نظافت سریع و بسیار راحت دستگاه◉ عدم وجود نقاط بدون نفوذ (بدون آلودگی)◉ قابلیت برش انواع گوشت منجمد واستخوان دار, گوشت گرم، مرغ و ماهی◉...
265,000 تومان
(2)
تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار دو اسب اتریش WHITE HORSE  عرض 16 میلیمتر  ☑ قیمت محصول بر حسب متر ذکر شده است.  توضیحات کلی تیغ اره های نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار دو اسب اتریش WHITE HORSE تولید...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم