برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فولاد های قالب پلاستیک

2049

فولاد های قالب پلاستیک - Plastic Mould Steels

فولاد های قالب پلاستیک دارای انواع مختلفی هستند و از عناصر آلیاژی با درصد ها مختلفی تشکیل شده اند, میزان این عناصر با توجه به صافی سطح, خورنده بودن قطعه, دقت ابعادی, تیراژ تولیدی, صافی سطح و عوامل دیگر متفاوت می باشد, این تفاوت عناصر آلیاژی باعث می شود هزینه تولید قالب های پلاستیک نسبت به یکدیگر خیلی متفاوت باشد. برای آشنایی بیشتر با خصوصیت های کلی, کاربرد و فولاد های پرکاربرد قالب پلاستیک با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

 

خصوصیت فولاد های قالب پلاستیک

فولاد های قالب بطور کلی باید دارای خصوصیت های مقاومت به سایش, مقاومت به خستگی در دمای کاری بالا, مقاومت به مواد خورنده و ماشین کاری خوب باشند. اما بعضی از فولاد های قالب پلاستیک بطور معمول بصورت بازپخت شده و سخت کاری شده ارائه می شوند تا برای کار های اجرائی روند سریعتر و بهتری داشته باشند, اما فولادهایی که بصورت بازپخت شده و سخت کاری شده هستند, ماشین کاری بر روی آنها خیلی سخت می شود و برای قالب های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم بذکر است از فولاد های بازپخت شده و سخت کاری شده نمی توان در ساخت رزین های تحت سایش و دمای بسیار بالا استفاده نمود.

 

خواص مثبت

مقاومت به سایش عالی

مقاومت به خستگی در دمای کاری بالا

سختی پذیری بالا

ماشین کاری خوب

مقاوم به خوردگی

خواص منفی

ماشین کاری سخت در فولاد های سختکاری شده و بازپخت شده

 

کاربرد فولاد های قالب پلاستیک

بطور کلی از فولاد های قالب می توان در ساخت انواع قالب صنایع مواد غذایی, بهداشتی , چهارچوب قالب های پلاستیک تزریقی, قالب های ساخت ملامین, پرس رزین خورنده, قالب های دمشی, صفحات پشت بند قالب, اجزاء اکستروژن و موارد مشابه دیگر استفاده نمود.

نکته: از لحاظ اقتصادی قالب های آلومینیومی هزینه تولید کمتری نسبت به قالب های فولادی دارند و زمان از دست دادن حرارت در آنها کمتر از قالب های فولادی می باشد و برای تولید انبوه مناسب تر هستند.

 

عملیات حرارتی

برای آشنایی با روش های عملیات حرارتی مقاله عملیات حرارتی را مطالعه نمائید.

 

فولاد های قالب پلاستیک پرکاربرد در ایران

در ادامه این مقاله ما بصورت مختصر چند نمونه از فولاد های پرکاربرد قالب پلاستیک را معرفی خواهیم کرد, در صورتی که تمایل دارید با فولاد های پرکاربرد دیگر این گروه بصورت تخصصی آشنا شوید بر روی فولادهای قالب پلاستیک کلیک نمائید.

فولاد قالب پلاستیک

1.2083 با استاندارد DIN X42Cr13

فولاد قالب پلاستیک 1.2083 دارای خصوصیت سختی پذیری بالا (عمیق), استحکام بالا, مقاومت به سایش خوب و مقاوم در برابر خوردگی می باشد که از آن می توان در ساخت انواع قالب های پرس رزین مصنوعی خورنده نظیر ترمو پلاست ها استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد قالب پلاستیک X42Cr13 – 1.2083 کلیک نمائید.

 

1.2311 با استاندارد DIN 40CrMnMo7

فولاد قالب پلاستیک 1.2311 دارای خصوصیت سختی پذیری متوسط, مقاومت سایشی متوسط رو به پائین, چقرمگی خیلی خوب و همچنین دارای قابلیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی می باشد که از آن می توان برای ساخت انواع قالب های پلاستیک و مواد مصنوعی با سایز متوسط و بزرگ استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد قالب پلاستیک 40CrMnMo7 – 1.2311 کلیک نمائید.

 

1.2312 با استاندارد DIN 40CrMnMoS8-6

فولاد قالب پلاستیک 1.2312 داری مقاومت سایشی متوسط رو به پائین, چقرمگی خیلی خوب, سختی پذیری متوسط و قابلیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی (بالاتر از فولاد 1.2311) می باشد, از این فولاد می توان برای ساخت قالب های پلاستیک و مواد مصنوعی با سایز متوسط و بزرگ استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد قالب پلاستیک 40CrMnMoS8-6 – 1.2312 کلیک نمائید.

 

1.2316 با استاندارد DIN X36CrMo17

فولاد قالب پلاستیک 1.2316 با خصوصیت چقرمگی خیلی خوب, سختی پذیری متوسط و همچنین دارای خصوصیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی فولادی مناسب برای ساخت قالب برای پرس کردن لاستیک, قالب برای مواد ترمو پلاستیک خورنده, قالب های دمشی, صفحات پشت بند قالب و اجزاء اکستروژن مانند لاینر میانی و نگهدارنده بالشتک های قالب های تزریقی و دایکاست می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد قالب پلاستیک X36CrMo17 – 1.2316 کلیک نمائید.

 

جهت بررسی تخصصی فولاد های قالب پلاستیک بر روی فولاد مورد نظر خود کلیک نمائید.

1.2083 - X42Cr13

1.2311 - 40CrMnMo7

1.2312 - 40CrMnMoS8-6

1.2316 - X36CrMo17

 

موفق و پیروز باشید.

ترجمه و گرد آوری تیغ اره دات کام

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم