برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ

2480

فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ - Ball & Roller Bearing Steels

فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ فولاد هایی هستند که مقاومت بسیار خوبی به فشار و سایش دارند, از این فولاد های میتوان در ساخت ساچمه, استوانه های مخروطی, صاف, نا متقارن و دیگر فولاد های غلطشی مشابه استفاده نمود, این فولاد ها در اکثر صنایع کاربرد های فراوانی دارند, برای آشنایی بیشتر با این گروه از فولاد با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

 

خصوصیت فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ

فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ برای اینکه بتوانند مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش داشته باشند, باید درصد بالایی از عناصر آلیاژی نظیر کربن و مولیبدن را در خود داشته باشند, اگر سایز بلبرینگ و رولبرینگ بزرگتر باشد, برای مقاومت و استحکام بیشتر از عناصر آلیاژی منگنز و مولیبدن (عنصر کربن نیز باید بیشتر باشد) نیز در آنها استفاده می شود. در فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ یک خصوصیت دیگر نیز بسیار مهم می باشد که آن سختی پذیری عمقی می باشد, که از روش سختی سرتاسری برای بدست آوردن این خصوصیت استفاده می شود.

لازم بذکر است فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ بعد از عملیات حرارتی می توانند سختی تا 64 راکول سی را تحمل نمایند.

 

خواص مثبت

مقاومت فشاری بالا

مقاومت سایشی بالا

سختی پذیری سرتاسری بالا

چقرمگی خوب

 

خواص منفی

ماشین کاری سخت

 

کاربرد فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ

با توجه به خصوصیت های ذکر شده از فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ می توان در ساخت انواع ساچمه و غلطک های کروی, استوانه ای و مخروطی, دیسک ها, رینگ ها, حلقه های اتصال و قطعات و اجزاء غلطشی دیگر که تحت فشار و سایش بالا هستند استفاده نمود.

 

عملیات حرارتی

برای آشنایی بیشتر با عملیات حرارتی مقاله عملیات حرارتی را مطالعه نمائید.

 

فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ پرکاربرد در ایران

در ادامه این مقاله ما بصورت مختصر چند نمونه از فولاد های پرکاربرد بلبرینگ و رولبرینگ را معرفی خواهیم کرد, در صورتی که تمایل دارید با فولاد های پرکاربرد دیگر این گروه بصورت تخصصی آشنا شوید بر روی فولادهای بلبرینگ و رولبرینگ کلیک نمائید.    

فولاد بلبرینگ و رولبرینگ

1.3505 با استاندارد DIN 100Cr6

فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 1.3505 دارای استحکام و چقرمگی خوب, مقاومت سایشی بالا, سختی و سختی پذیری بالا می باشد, از این فولاد می توان در ساخت انواع ساچمه و غلطک های کروی, استوانه ای و مخروطی, دیسک ها, رینگ ها, حلقه های اتصال و صفحات تا قطر 30 میلیمتر استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 100Cr6 – 1.3505 کلیک نمائید.

 

1.3520 با استاندارد DIN 100CrMn6

فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 1.35220 دارای مقاومت سایشی بسیار بالا, سختی و سختی پذیری خیلی خوب, استحکام و چقرمگی خوب می باشد, از این فولاد میتواند در ساخت انواع ساچمه و غلطک های کروی, استوانه ای و مخروطی, مفصل ها, دیسک ها, رینگ ها, واشر, حلقه های اتصال و صفحات تا قطر 50 میلیمتر استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 100CrMn6 – 1.3520 کلیک نمائید.

 

1.3536 با استاندارد DIN 100CrMo7-3

فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 1.3536, دارای سختی و سختی پذیری بالا, استحکام و چقرمگی خوب و مقاومت سایشی بسیار عالی می باشد, که باعث می شود بتوان از آن برای برای ساخت انواع ساچمه و غلطک های کروی, استوانه ای و مخروطی, مفصل ها, دیسک ها , رینگ ها , واشر, حلقه های اتصال و صفحات تا قطر 50 میلیمتر استفاده نمود.

برای آشنایی بیشتر با این فولاد, آنالیز و عملیات حرارتی آن بر روی فولاد بلبرینگ و رولبرینگ 100CrMo7-3 – 1.3536 کلیک نمائید.

 

جهت بررسی تخصصی فولاد های بلبرینگ و رولبرینگ بر روی فولاد مورد نظر خود کلیک نمائید.

1.3505 – 100Cr6

1.3520 - 100CrMn6

1.3536 - 100CrMo7-3

 

موفق و پیروز باشید.

ترجمه و گرد آوری تیغ اره دات کام

 

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم