برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

نکات ایمنی برای کار با تیغ اره نواری

4359

نکات ایمنی برای کار با تیغ اره نواری – Safety Instructions for the Use of Band Saw Blade

استفاده از تیغ اره نواری همچون دیگر ابزار آلات برشکاری نیازمند رعایت یکسری نکات ایمنی می باشد, برای حفظ ایمنی و سلامت خود حتماً باید این نکات را قبل از کار با تیغ اره نواری بدانید, برای آشنایی بیشتر با این نکات این مقاله از تیغ اره دات کام را مطالعه نمائید.

 

نکات مهم و ضروری برای کار با تیغ اره های نواری

نکات مهم و ضروری برای کار با تیغ اره نواری

قبل از هر چیز حتماً دفترچه راهنمای کار با دستگاه اره نواری خود را بطور کامل مطالعه نمائید و نکات ایمنی قید شده در آن را رعایت نمائید.

 

استفاده از تجهیزات ایمنی یکی از مهمترین و ابتدایی ترین نیاز های کار با ابزار آلات صنعتی می باشد, بنابراین به عنوان اولین کار هنگام نصب تیغ اره نواری و کار با دستگاه اره نواری حتماً باید از دستکش ایمنی (ضد برش), عینک محافظ و چکمه مناسب استفاده نمائید.

 

کمپانی های تولید کننده تیغ اره نواری, بطور معمول تیغ اره های نواری خود را در رول های 50 و 100 متری ارائه می دهند, به همین منظور برای استفاده نهایی باید تیغ اره های نواری با توجه به سایز مشتری برش و جوش داده شوند, بعد از آماده شدن تیغ اره نواری برای جابجایی راحت تر تیغ اره نواری های جوش داده شده بصورت حلقه, پروانه, حلزونی و مدل های دیگر بسته بندی میشود, در این نوع بسته بندی ها تیغ اره های نواری بدلیل جنس فنری بدنه خود تحت تنش بالایی قرار میگیرند و هنگام باز شدن انرژی زیادی از خود خارج می کنند, بنابراین هنگام باز کردن تیغ اره نواری نقاط تحت فشار را به خوبی کنترل نمائید.

 نحوه باز کردن تیغ اره نواری

در تمامی مراحل نصب تیغ اره نواری بر روی دستگاه, از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمائید.

 

هنگام جای گذاری تیغ اره نواری در فلکه های دستگاه, روکش (کاور) دندانه های تیغ اره نواری را جدا نکنید, و اینکار تا زمان جایگذاری کامل تیغ اره نواری درون فلکه های دستگاه اره نواری به تعویق بیندازید.

 

بعد از جایگذاری تیغ اره نواری درون گاید ها و بر روی فلکه های دستگاه, حتماً از مانومتر برای سفت کردن تیغ اره نواری استفاده نمائید, سفت کردن بیش از اندازه باعث پاره شدن تیغ اره نواری در هنگام نصب و یا حین برش میشود و شل بودن آن باعث در رفتن تیغ اره نواری از درون فلکه یا کج بری هنگام برش می شود.

 

بعد از سفت کردن تیغ اره نواری بر روی فلکه ها, از بالانس بودن فلکه نیز اطمینان حاصل نمائید تا از شکسته شدن و در رفتن تیغ اره نواری جلوگیری شود.

 

بعد از طی کردن مراحل فوق, حتماً درپوش (محافظ) فلکه های دستگاه اره نواری را بسته و شیر فول کنترل دستگاه را تا آخر ببندید (نشانگر بر روی صفر باشد.) سوئیچ دستگاه را در حالت روشن قرار دهید و بگذارید دستگاه با سرعت خطی بسیار پائین شروع بکار کند, اینکار باعث می شود تیغ اره نواری به آرامی درون فلکه های دستگاه قرار بگیرد.

 

بعد از اطمینان از قرار گیری کامل تیغ اره نواری در فلکه های دستگاه, برش را شروع کنید.

نکته: در صورت شکسته شدن تیغ اره نواری هنگام برش, سریعاً دستگاه را خاموش کرده و به آرامی درپوش های محافظ را باز کنید, و تیغ اره نواری شکسته شده را مهار کرده و به آرامی از دستگاه خارج نمائید.

نکته: هنگام کار با دستگاه های اره نواری عمود بر حتماً از ابزار نصب شده بر روی میز دستگاه برای هل دادن قطعه کار به جلو استفاده نمائید.

نکته: کار با دستگاه اره نواری همانند دیگر دستگاه های صنعتی نیاز به هوشیاری کامل اپراتور دستگاه دارد, بنابراین به هیچ عنوان هنگام کار با دستگاه اره نواری از دارو های مسکن, خواب آور و داروهایی که سطح هوشیاری شما را پائین میاورد استفاده نکنید.

نکته: در صورت بروز هرگونه ایراد در دستگاه حتماً با تکنسین متخصص مشاوره و از او کمک بگیرید.

نکته: هرگز بدون دستکش و یا اطمینان از قطع برق درب تابلو برق دستگاه را باز نکرده و اقدام به تعمیرات ننمایید.

نکته: در هنگام جابجایی قطعه کار همواره از ابزار مناسب نظیر جرثقیل, زنجیر و مگنت استفاده کنید.

نکته: از ثابت بودن و تراز بودن قطعه کار قبل از شروع برشکاری اطمینان حاصل نمائید.

نکته: هنگام برشکاری به هیچ عنوان به قطعه کار, فلکه های دستگاه و تیغ اره نواری دست نزنید.

 

امید به اینکه نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورتی که نکات مفیدی میدانید که در این مقاله ذکر نشده است خوشحال میشویم که آن را با ما در میان بگذارید.

تحریریه تیغ اره دات کام

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم