برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

جدول انتخاب دندانه تیغ اره نواری

7344

جدول انتخاب دندانه تیغ اره نواری

تیغ اره های نواری از ابزار آلات بسیار پیشرفته و بروز در زمینه برش انواع فلزات سبک و سنگین در سایز های مختلف بحساب می آیند, تیغ اره های نواری برای اینکه بتوانند انواع فلزات با جنس های مختلف و سایز های متفاوت را برش بدهند, دارای عرض, جنس دندانه, تعداد دندانه و زاویه حمله متفاوت هستند. ما در این مقاله شما را با تعداد دندانه و انتخاب صحیح دندانه تیغ اره نواری با توجه به سایز قطعه کار آشنا خواهیم کرد با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

 

تعداد دندانه در هر اینچ -TPI (Tooth Per Inch)

واحد اندازه گیری دندانه های تیغ اره نواری بر حساب اینچ (25.4mm)می باشد و به اختصار TPI (Tooth Per Inches) خوانده می شود. دندانه های تیغ اره نواری از لحاظ قرار گیری در هر اینچ به دو نوع ثابت و متغیر تقسیم می شوند.

دندانه ثابت و متغیر تیغ اره نواری

 
دندانه ثابت

در این سبک تعداد دندانه های تیغ اره نواری در هر اینچ ثابت بوده و در اینچ بعدی هم تعداد دندانه ها تغییری پیدا نمیکند, از این سبک دندانه بطور معمول برای برش فلزات سبک و رنگین در بازه برشی ثابت (سایز قطعه کار خیلی تغییر پیدا نکند) استفاده می شود.

مثال دندانه ثابت: اگر تعداد دندانه تیغ اره نواری مصرفی شما 14 ثابت باشد, تعداد دندانه در هر اینچ تیغ اره نواری شما 14 عدد می باشد.

 

دندانه متغیر

دندانه های متغیر همیشه با 2 عدد نشان داده می شوند, یک عدد کوچک و یک عدد بزرگتر, هر یک از این اعداد نشانگر تعداد دندانه در هر اینچ می باشد, و پشت سر هم از کوچک به بزرگ در هر اینچ تکرار میشوند. این متغیر بودن دندانه های تیغ اره نواری باعث بهبود عملکرد برش, کاهش لرزش در سطح مقطع بزرگ و افزایش بازه برشی می شود.

مثال دندانه متغییر: اگر تعداد دندانه تیغ اره نواری مصرفی شما 5 به7 (5/7) متغیر باشد, تعداد دندانه ها در اینچ اول 5 و تعداد دندانه ها در اینچ دوم 7 می باشد و همین روند تا انتها تکرار می شود.

 

جدول بازه برشی دندانه های تیغ اره نواری

در جدول زیر نحوه انتخاب دندانه تیغ اره نواری با توجه به سایز برشی برای مقاطع توپر و تو خالی ذکر شده است.

جدول انتخاب دندانه تیغ اره نواری

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم