برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ایجاد لرزش هنگام برشکاری با دستگاه اره نواری

2428

ایجاد لرزش هنگام برشکاری

ایجاد لرزش هنگام برشکاری با دستگاه اره نواری نشانگر وجود یک عیب و نقص بسیار مهم می باشد که باعث می شود تیغ اره نواری شما زودتر از زمان مشخص شده خراب شده و از رده خارج شود, لرزش هنگام برشکاری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه ما به مهمترین دلایل ایجاد کننده لرزش هنگام برش اشاره خواهیم کرد, برای آشنایی بیشتر با این دلایل با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

عوامل مهم ایجاد کننده لرزش هنگام برشکاری با دستگاه اره نواری

یکی از مهمترین و ابتدایی ترین دلایل ایجاد لرزش هنگام برشکاری عدم بستن صحیح قطعه کار در دستگاه اره نواری و یا فشار نادرست گیره ها می باشد, از این رو در صورت ایجاد لرزش یکی از اولین پارامتر هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد نحوه صحیح بسته شدن و مهار کامل قطعه کار در دستگاه می باشد.

 

بعد از اینکه مطمئن شدید قطعه کار بدرستی سر جای خود مهار شده است و لرزش از بین نرفته است نگاهی به گاید های (راهنما) دستگاه بیندازید, و از اینکه بدرستی تنظیم شده اند و یا بلبرینگ ها و تنگستن بازو های راهنما دچار خوردگی نشده باشند اطمینان حاصل نمائید, در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده مشاهده شد نسبت به رفع آن اقدام نمائید.

نکته: گاید های دستگاه نباید فاصله زیادی از یکدیگر داشته باشند و تا حد ممکن باید با توجه به سایز قطعه کار نزدیک یکدیگر قرار گرفته باشند.

نکته: حتماً تنگستن بازو های راهنما را هر چند وقت یکبار مورد بازبینی قرار دهید و در صورت وجود خوردگی نسبت به تعویض و یا کالیبره کردن آن اقدام نمائید.

 

مورد مهم دیگری که میتوانیم به آن اشاره کنیم کشش نادرست و آزاد بودن تیغ اره نواری هنگام نصب بروی دستگاه می باشد, در صورتی که تیغ اره نواری آزاد باشد حتماً با لرزش هنگام برش مواجه خواهید شد, برای حل این مشکل حتماً هنگام بستن تیغ اره نواری از تنشن متر یا همان کشش سنج دستگاه اره نواری استفاده کنید و بار مناسب را تنظیم نمائید.

 

نرخ باردهی و سرعت خطی اشتباه نیز از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در ایجاد لرزش هنگام برشکاری می باشد, برای حل این مشکل حتماً قبل از شروع برشکاری با کمک جدول نرخ باردهی و سرعت خطی برش, سرعت خطی و نرخ باردهی خود را بدرستی تنظیم نمائید.

 

نکته: برای برش بندل حتماً قطعه کار را از بالا مهار کنید.

نکته: میزان کشش تیغ اره نواری بطور معمول بین 180 تا 220 بار باید تنظیم شود.

موفق و پیروز باشید.

تحریریه تیغ اره دات کام

 

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم