برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تغییر فرم تیغ اره نواری

1328

تغییر فرم تیغه اره نواری

در صورتی که تیغ اره نواری هنگام برشکاری دچار مشکل شد و قصد تعویض آن را داشتید حتماً به بدنه تیغ اره نواری دقت کنید و اگر تاب خوردگی, موج, کشیدگی و موارد مشابه دیگر را بروی آن مشاهده کردید بدانید که یک مشکل بسیار مهم دارید, در ادامه ما شما را با مهم ترین عوامل ایجاد کننده تغییر فرم تیغ اره نواری آشنا خواهیم کرد و راه برطرف کردن آنها را به شما آموزش خواهیم داد. با این مقاله از سری مقالات عیب یابی تیغ اره نواری همراه ما باشید.

 تغییر فرم تیغ اره نواری

عوامل مهم ایجاد کننده تغییر فرم تیغ اره نواری

در صورتی که نرخ باردهی خود را بدرستی تنظیم نکرده باشید و میزان آن را بیش از حد معمول گذاشته باشید فشار زیادی را به تیغ اره نواری وارد خواهید کرد, این فشار به راحتی می تواند باعث گیر کردن تیغ اره نواری در قطعه کار و تغییر فرم تیغ اره نواری شما گردد. برای حل این مشکل می توانید مقاله نرخ باردهی و سرخت خطی تیغ اره نواری را مطالعه و نرخ باردهی مناسب را با توجه به قطعه کار خود انتخاب نمائید.

 

دومین عامل مهمی که باعث تغییر فرم تیغ اره نواری می شود بالانس نبودن فلکه های دستگاه نسبت به یکدیگر می باشد, در صورتی که فلکه های دستگاه در یک راستا قرار نداشته باشند باعث افزایش فشار به بدنه تیغ اره نواری و تغییر فرم آن خواهند شد, برای حل این مشکل حتماً از بالانس بودن فلکه های دستگاه نسبت به یکدیگر اطمینان حاصل نمائید.

 

گام دندانه اشتباه نیز در تغییر فرم تیغ اره نواری بسیار تاثیر گذار می باشد و در صورتی که گام دندانه انتخابی شما نسبت به قطعه کار بزرگتر و یا کوچک تر باشد حتماً باعث گیر کردن دندانه ها در قطعه کار خواهد شد, برای حل این مشکل می توانید جدول انتخاب دندانه تیغ اره نواری را مطالعه نمائید و یا برای انتخاب دندانه مناسب با کارشناسان فنی تیغ اره دات کام تماس حاصل فرمائید.

 

معیوب بودن گاید های دستگاه یا همان بازو های راهنما نیز از عوامل مهم و بسیار تاثییر گذار در تغییر فرم تیغ اره نواری محسوب می شود, در صورتی که تنگستن گایدهای دستگاه دچار خوردگی شده باشند باعث حرکت آزاد تیغ اره نواری و عدم هدایت صحیح تیغ اره نواری در قطعه کار خواهند شد این اتفاق باعث تابیدگی و گیر کردن دندانه های تیغ اره نواری در قطعه کار خواهند شد, برای رفع این مشکل حتماً تنگستن بازوهای راهنما را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت مشاهده هر گونه ایراد و خوردگی نسبت به تعویض و یا فیلر کردن آنها اقدام نمائید.

 

کشش کم و یا زیاد تیغ اره نواری نیز در تغییر فرم تیغ اره نواری بسیار تاثییر گذار است, در صورتی که کشش تیغ اره کم باشد با گیر کردن تیغ اره نواری در قطعه کار و در صورت کشش زیاد با موج دار شدن بدنه تیغ اره نواری مواجه خواهید شد, برای حل این مشکل حتماً هنگام نصب تیغ اره نواری میزان کشش را به کمک دستگاه تنشن متر یا همان کشش سنج بدرستی تنظیم نمائید.

 

آخرین مشکلی که از آن میتوان به عنوان عامل تغییر فرم تیغ اره نواری نام برد, عدم مهار صحیح قطعه کار در دستگاه اره نواری می باشد, قطعه کار اگر بدرستی در دستگاه مهار نشده باشد هنگام برش حرکت کرده و باعث گیر کردن و تغییر مسیر تیغ اره نواری در قطعه کار خواهد شد, برای حل این مشکل حتماً قبل از شروع برشکاری از مهار دقیق تیغ اره نواری و همچنین فشار درست گیره ها اطمینان حاصل نمائید.

 

امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

 

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم