برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دلایل شکسته شدن تیغ اره نواری

5504

شکسته شدن تیغ اره نواری

عوامل زیادی در شکسته شدن تیغ اره نواری تاثیر گذار هستند, عمدتاً این عوامل مرتبط با دستگاه اره نواری می باشند و براحتی می توان با رعایت یکسری نکات ساده از شکسته شدن تیغ اره نواری جلوگیری نمود, در ادامه این مقاله از سری مقالات عیب یابی تیغ اره نواری ما شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

 

عمده دلایل شکسته شدن تیغ اره نواری

دلایل شکسته شدن تیغ اره نواری

تیغ اره نواری هنگامی که دور فلکه های دستگاه اره نواری قرار میگیرد در راستای افق قرار دارد و برای اینکه بتواند برش را انجام دهد باید به صورت عمود قرار گرفته و به سمت قطعه کار حرکت کند, این چرخش از طریق گاید ها (بازو های راهنمای دستگاه) انجام می شود, در صورتی که گاید های دستگاه در یک راستا نباشند و یا فاصله زیادی از یکدیگر داشته باشند باعث فشار مضاعف و عدم هدایت صحیح تیغ اره نواری خواهند شد, این فشار و عدم هدایت صحیح تیغ اره نواری براحتی می تواند باعث شکسته شدن تیغ اره نواری شود, بنابراین در صورتیکه دچار شکستگی تیغ اره نواری شدید در ابتدا بازوهای راهنمای دستگاه را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت وجود هر گونه ایراد نسبت به رفع آن اقدام نمائید.

نکته: بلبرینگ و تنگستن کارباید بازوهای راهنما جزء قطعات مصرفی دستگاه می باشند و باید هر از چندگاهی مورد بازبینی قرا بگیرند و در صورت هر گونه خوردگی و خرابی مورد تعویض قرا بگیرند.

نکته: همیشه بازو های راهنمای دستگاه اره نواری را در نزدیک ترین فاصله نسبت بهم با توجه به سایز قطعه کار قرار دهید, فاصله زیاد نیز می تواند باعث شکسته شدن تیغ اره نواری گردد.

نکته: همیشه از کالیبره بودن بلبرینگ ها و تنگستن کارباید بازوهای راهنمای دستگاه اره نواری اطمینان حاصل نمائید.

 

فولی های (فلکه های) دستگاه اره نواری همیشه باید در یک راستا قرار گرفته باشند, در صورتی که این تنظیم بدرستی انجام نشده باشد باعث افزایش فشار به بدنه تیغ اره نواری و شکسته شدن تیغ اره نواری خواهد شد, برای حل این مشکل حتماً از بالانس بودن فولی های دستگاه قبل از شروع برشکاری اطمینان حاصل نمائید.

 

میزان کشش اشتباه تیغ اره نواری نیز یک عامل تاثیر گذار دیگر در شکسته شدن بدنه تیغ اره نواری می باشد, در صورتی که میزان کشش تیغ اره نواری خیلی زیاد باشد حتماً باعث شکسته شدن تیغ اره نواری خواهد شد, برای حل این مشکل حتماً هنگام جاگذاری تیغ اره نواری درون دستگاه میزان کشش تیغ اره نواری را با کمک دستگاه تنشن متر (کشش سنج) بدرستی تنظیم نمائید.

نکته: بطور معمول میزان کشش تیغ اره نواری باید بین 180 تا 220 بار باشد.

 

اگر سری مقالات عیب یابی تیغ اره نواری را مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید نرخ باردهی و سرعت خطی برش اشتباه می تواند باعث بروز ایرادات بسیار زیادی شود, نرخ باردهی اگر بدرستی تنظیم نشده باشد و زیاد باشد براحتی میتواند باعث شکسته شدن تیغ اره نواری شود, برای حل این مشکل می توانید جدول نرخ باردهی و سرعت خطی برش تیغ اره نواری را مطالعه نمائید.

 

آخرین عاملی که می تواند باعث شکسته شدن تیغ اره نواری شود انتخاب گام دندانه اشتباه می باشد, اگر گام دندانه انتخابی شما نسبت به سایز قطعه کار خیلی ریز باشد باعث ایجاد فشار بیش از حد به تیغ اره نواری و شکسته شدن آن خواهد شد, برای حل این مشکل می توانید جدول انتخاب دندانه تیغ اره نواری را مطالعه نمائید و یا با کارشناسان فنی تیغ اره دات کام تماس حاصل فرمائید و بهترین گام دندانه را با توجه با سایز قطعه کار خود انتخاب نمائید.

 

امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم