برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری

7586

چپ و راستی دندانه های تیغ اره نواری

نحوه چپ و راستی دندانه های تیغ اره نواری باعث بهبود عملکرد برش, افزایش کیفیت سطحی برش, حمل براده بهتر, پیشروی سریع و گیر نکردن تیغ اره نواری در قطعه کار می شود, چپ و راست بودن دندانه های تیغ اره نواری دارای حالات مختلف می باشد که در ادامه به سه حالت اصلی آنها اشاره خواهیم کرد.

نکته: در صورت از بین رفتن چپ و راستی تیغ اره نواری کج بری در قطعه کار ایجاد می گردد.

 

حالت اول

در این حالت سه ست اول قرار گیری دندانه های تیغ اره نواری بصورت چپ و راست بوده و بعد از آن یک دندانه بصورت صاف قرار میگیرد, این حالت پرکاربردترین حالت قرارگیری دندانه های تیغ اره نواری می باشد و از آن برای برش انواع فلزات (انواع فولاد, لوله, پروفیل, فولاد های ساختمانی و ... ) استفاده می شود, براده برداری و پیشروی در این حالت از چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری بسیار خوب می باشد.

نحوه چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری

حالت دوم

در این حالت دندانه اول به سمت چپ و دندانه دوم به سمت راست انحنا داشته و دندانه سوم صاف و بدون انحنا قرار میگیرد و این روند به همین حالت تا انتها ادامه پیدا میکند, این حالت قرارگیری دندانه ها یکی از بهترین حالت های قرار گیری دندانه های تیغ اره نواری  برای برش فلزات سنگین می باشد, براده برداری در این نحوه از چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری کم ولی قوی می باشد.

 چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری

حالت سوم

در این حالت دندانه اول به سمت چپ و دندانه دوم به سمت راست انحنا دارد و همین روند در طول تیغ اره نواری تکرار می شود, از این تیپ دندانه تیغ اره نواری  برای برش انواع فلزات رنگین, چوب, پلاستیک, آلومینیوم و موارد مشابه دیگر استفاده می شود.

چپ و راستی دندانه تیغ اره نواری

 امید به که این مقاله برای شما عزیزان فعال در صنعت برش مفید واقع شده باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم