برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

زاویه دندانه تیغ اره نواری

5145

زاویه دندانه تیغ اره نواری

دندانه های تیغ اره نواری دارای زوایای مختلف می باشند که هر کدام از این زاویه ها دارای خصوصیت ها و کاربرد های متفاوت نسبت به هم می باشند. در ادامه زاویه های دندانه تیغ اره نواری را بر روی دو نوع تیغ اره نواری با دندانه ثابت و دندانه متغیر توضیح می دهیم. برای آشنایی بیشتر با زاویه های دندانه تیغ اره نواری با این مقاله از تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

 زاویه دندانه تیغ اره نواری

زاویه دندانه های تیغ اره نواری بر روی دندانه ثابت

گروه اول

زاویه قرار گیری دندانه های تیغ اره نواری در این گروه صفر درجه بوده و میزان براده برداری در این گروه کم می باشد, از تیغ اره نواری با دندانه ثابت که زاویه صفر درجه دارد برای برش انواع فلزات رنگی, مقاطع فلزی سبک با جداره نازک استفاده می شود.

 

گروه دوم

زاویه قرار گیری دندانه در این گروه بر خلاف گروه اول مثبت بوده و دندانه ها به سمت جلو متمایل می باشند, این زاویه مثبت که شکل قلابی را به دندانه ها میدهد باعث می شود حمل براده بهتر و پیشروی درون قطعه کار سریعتر شود, از تیغ اره نواری با این زاویه دندانه  برای برش انواع پروفیل, مقاطع توپر رنگی بویژه آلومینیوم استفاده می شود.

نکته: زاویه مثبت دندانه های تیغ اره نواری بطور معمول در اکثر کمپانی های سازنده °5, °10 و °16 درجه می باشد.

 زاویه دندانه تیغ اره نواری

زاویه دندانه های تیغ اره نواری بر روی دندانه متغیر

گروه اول

زاویه قرار گیری دندانه ها در این گروه صفر درجه می باشد, اما به دلیل متغیر بدون دندانه ها در این گروه براده برداری و عمق پیشروی نسبت به زاویه دندانه صفر درجه در دندانه های ثابت خیلی بهتر می باشد, از این گروه از تیغ اره های نواری میتوان  برای برش انواع لوله, پروفیل, مقاطع فلزی توپر کوچک استفاده نمود.

 

گروه دوم

زاویه قرارگیری دندانه ها در این گروه مثبت بوده و دندانه ها به سمت جلو متمایل می باشند, این گروه با توجه به زاویه مثبت و دندانه متغیر خود دارای براده برداری, عمق نفوذ بسیار بالا و سرعت برشی بسیار خوب هستند, با توجه به خصوصیت های ذکر شده از این گروه می توان برای برش انواع مقاطع فلزی سبک و سنگین و مقاطع توخالی با جداره ضخیم استفاده نمود.

نکته: زاویه مثبت دندانه های تیغ اره نواری بطور معمول در اکثر کمپانی های سازنده °5, °10 و °16 درجه می باشد.

نکته: برای برش سوپر آلیاژ ها علاوه بر زاویه مثبت پشت دندانه نیز سنگ میخورد.

 زاویه دندانه تیغ اره نواری

امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان فعال در صنعت برش کشور مفید واقع شده باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

 

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم